Catering pracowniczy to sposób na działalność w branży gastronomicznej
Prowadzenie działalności polegającej na dostarczaniu posiłków obiadowych oraz kanapek do zakładów pracy jest atrakcyjnym pomysłem na własną działalność w branży gastronomicznej. Firmy chcące zapewnić odżywcze posiłki regeneracyjne dla swoich pracowników wybierają najczęściej usługę, jaką jest catering pracowniczy.
Na czym polega catering dla firm?
Catering pracowniczy polega na dostarczaniu posiłków lub kanapek do zakładów pracy. Jednak nie muszą być to koniecznie miejsca pracy, obiady pracownicze można dostarczać także do miejsc, takich jak pociągi lub centra handlowe. Drobny catering jest formą działalności, która ma dużo większy rynek zbytu niż obsługa gastronomiczna dużych imprez eventowych.
W działalności, jaką jest catering dla firm, należy uwzględnić rodzaj posiłków, jakie będą cieszyły się dużym zainteresowaniem. Podstawowym produktem, jaki można zaoferować w ofercie sprzedażowej są kanapki. Jest to forma jedzenia skierowana głównie dla pracowników pracujących umysłowo, ponieważ kaloryczność posiłków, jakich wymaga ta grupa odbiorców jest znacząco niższa od wymagań pracowników fizycznych.
Kolejnym zestawem menu są różnego rodzaju sałatki o charakterze mięsnym lub bezmięsnym, a także rybnym. Oprócz powyższych pozycji w ofercie gastronomicznej powinny się także znaleźć obiady pracownicze. Aby firma znalazła duże zainteresowanie wśród klientów, musi charakteryzować się różnorodnością oferowanych posiłków, ich wartością odżywczą oraz kalorycznością.
Catering pracowniczy – czy warto w niego inwestować?
Catering dla firm jest to działalność, w której kluczem do sukcesu jest różnorodność oferowanych posiłków, a także ich jakość. Należy pamiętać o tym, aby posiłki były świeże, różnorodne oraz pełnowartościowe. Obiady pracownicze powinny być zapakowane w jednorazowe opakowania wraz ze sztućcami, tak aby po spożyciu posiłku można było pozbyć się odpadów w sposób kompleksowy, poddając je recyklingowi.
W wyborze miejsca prowadzenia drobnej działalności gastronomicznej, należy ocenić zapotrzebowanie lokalnego rynku na usługi w formie cateringu. Ważne jest, aby znaleźć taką lokalizację dla firmy, aby była ona w bliskiej obecności biurowców oraz dużych zakładów pracy.
Przy rozpoczęciu działalności warto zainwestować także w różne kampanie promocyjne, które pozwolą na rozwój marki na rynku cateringowym, mogą to być akcje w formie gratisowego poczęstunku lub bonusowych kanapek lub deserów, dodanych do stałej oferty.